Кратък коментар

Вижте защо гражданите с инвалидни колички са срещу подлеза до бургаската опера (Снимки)

Качванено на стръмните стъпала е трудно и за възрастните хора.
Автор: Еми Желязкова

По време на общественото обсъждане на концепцията за преуствойство на ЦГЧ и ж.к. "Възраждане" млада жена в инвалидна количка постави въпроса за достъпността на подлеза на бул. "Христо Ботев" до сградата на операта.

Това е най-удобното място за преход към централната улица "Александровска", но хората с двигателни проблеми не могат да го използват тъй като рампите са много стръмни. Те са неудобни и за майки с колички. Гражданката постави въпрос предвижда ли се тук поставянето на платформа или друго решение и отговорът на проектантите, че подлезът не е в обсега на преустройството предизвика искрено възмущение.

Представителят на фондацията "Безопасни улици от Валя" Михаил Попов, който се бори за по-голяма сигурност на пешеходците, се включи в дискусията с мнението, че не само този подлез, но и всички от входа на Бургас по посока София до центъра са недостъпни за инвалиди.


Малките скосове могат да се използват, но от другата страна на подлеза инвалидите са изправени пред непреодолимо препятствие. Поне трима трябва да ми помогнат, оплака се по време на общественото обсъждане млада жена.

Будното фотооко на "Виа Понтика" показва на читателите отблизо какво е състоянието на рампите и защо хората с проблеми имат право да са недоволни. На първото обсъждане проектантите не дадоха убедително обяснение защо подлезът "е прескочен" в плана за преустройство.


Нито една майка с количка няма да рискува по този наклон. Мястото, оставено за стъпване, е много тясно, допълниха други присъствали на общественото обсъждане. Очевидно е, че преди време подлезът е направен така "за отбиване на номера" с достъпността. Но дори и модерният проект за преустройство на ЦГЧ прескача този проблем.

Подлезът е най-удобната връзка между слизащите от спирката и центъра, но десетки граждани не могат да го използват.

viapontika.com

viapontika@viapontika.com

За автора...

Comments

comments powered by Disqus